Idé och koncept

Det finns oändligt många sätt att säga en och samma sak på. Men hur gör du det på ett sätt som engagerar rätt människor och som faktiskt ger resultat?

Idéfabriken

När vi har den bakgrundskunskap vi behöver för ditt uppdrag kavlar vi upp ärmarna och tar fram idéer och koncept som kan kommuniceras. Det är förstås viktigt att idéerna är både skalbara och kan tillämpas i alla era kontaktytor.

Vi arbetar metodiskt och följer vissa processer som vi vet fungerar – vi väntar inte på att "inspirationen" ska trilla ner. Om det behövs drar vi gärna ihop en workshop tillsammans med dig och dina kollegor.

Det händer också rätt ofta att den bästa idén kommer från uppdragsgivaren själv. Då är vi inte sena att haka på och kan istället ägna tiden åt förädling och förverkligande. Noll prestige!

Så kan vi bidra

Idéarbete

Vi tänker, leker, skrattar, gråter och tar sedan förnuftet till fånga och presenterar en eller flera kommunikationsidéer till er. Och är det så att du själv kläckt den bästa idén så lyfter vi på hatten och gör något bra av den.

Skiss och koncept

Det är svårt att beskriva design och kommunikation i ord. Så inför de flesta uppdragen tar vi fram visuella koncept och skisser som liksom talar för sig själva. Skisserna ligger sedan till grund för produktionen och blir samtidigt ett bra underlag för dig när du ska presentera konceptet vidare till din arbetsgrupp.

Simuleringar

Du kanske har en ny produkt eller lösning på gång? Eller vill du kunna se hur mässmontern ser ut innan den är byggd? Vi arbetar mycket med 3D-modellering och -rendering och tar fram fotorealistiska bilder av sånt som kanske inte ännu finns eller som bara gör sig lite bättre i ett digitalt format.

Presentationsmaterial

Idéer och koncept behöver ju ofta förankras. Vi hjälper dig att ta fram bra presentationsmaterial – print som digitalt – så att du verkligen kan förmedla den där dunderidén på ett rättvist sätt till dina intressenter.

Workshops

Det är mycket roligare att spåna tillsammans. Vi anordnar workshops eller deltar på dina. Det viktiga är att det finns tydliga förväntningar och en tydlig målsättning. Det hjälper vi dig med.

Det här är en del av det som under våren kommer att publiceras på vår webbplats. Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter och ber dig betrakta innehållet som utkast.
menu